auto w firmie, samochód w firmie, samochód prywatny w firmie, samochód firmowy
lupa
A A A

Gazeta Podatkowa nr 36 (1181) z dnia 4.05.2015

Zasilenie konta przedpłaconego viaTOLL

Posiadam samochody dostawcze. Konta w systemie viaTOLL doładowywane są w systemie przedpłaconym. Ostatnio w jednym z aut uległ wyczerpaniu limit środków na koncie, a kierowca kontynuował podróż. Nałożona została na mnie kara. Czy fakt, że konto zostało doładowane zaraz po zakończeniu podróży, nie powinien skutkować cofnięciem kary? Czy teraz za wszystkie przewinienia płaci właściciel firmy, a nie kierowca?

W świetle obowiązujących przepisów i zapisów zawartych w "Ogólnych Warunkach Umowy Użytkownika systemu viaTOLL", użytkownik, któremu skończą się środki na koncie, zobowiązany jest do natychmiastowego opuszczenia drogi płatnej. Poruszanie się po drodze płatnej pojazdem podlegającym obowiązkowi wniesienia opłaty elektronicznej z zerowym saldem konta podlega karze administracyjnej. Dalszy powrót na drogę płatną możliwy jest dopiero po zasileniu konta i zaksięgowaniu wpłaty. W związku z powyższym kierowca zatrudniony przez Czytelnika powinien się zatrzymać i tak właśnie postąpić. Natomiast fakt, że konto zostało zasilone zaraz po zakończeniu trasy, pozostaje bez znaczenia, nie ma możliwości anulowania już nałożonej kary.

Jeśli zaś chodzi o kwestię, kto reguluje nałożone w ramach systemu kary finansowe, to począwszy od 2 stycznia 2015 r. zaszły w tym zakresie znaczne zmiany. Wprowadziła je nowelizacja ustawy o drogach publicznych, ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym oraz ustawy o transporcie drogowym (Dz. U. z 2014 r. poz. 1310). Obecnie odpowiedzialność finansową za większość naruszeń obowiązku uiszczenia opłaty elektronicznej ponosi właściciel pojazdu. W przypadku gdy właściciel nie jest posiadaczem pojazdu, to kara nakładana jest na podmiot, na rzecz którego przeniesiono posiadanie tego pojazdu. Wyjątek od tej zasady dotyczy przypadków popełnienia przez kierującego wykroczeń polegających na:

  • niewłączeniu urządzenia podczas przejazdu po drodze, na której pobiera się opłatę,
     
  • wprowadzeniu do urządzenia nieprawidłowych danych o rodzaju pojazdu,
     
  • używaniu urządzenia niezgodnie z przeznaczeniem.


Najwygodniejszym sposobem doładowania konta przedpłaconego w systemie viaTOLL jest płatność za pośrednictwem karty kredytowej, bankowej lub flotowej po uprzednim zalogowaniu się do Panelu Obsługi Klienta.


Warto w tym miejscu zaznaczyć, iż aktualnie na podmiot, który dopuścił się naruszenia skutkującego obowiązkiem uiszczenia kary pieniężnej, nie może zostać nałożona więcej niż jedna kara w trakcie jednej doby (od godziny 000 do 2400 w danym dniu). Dotyczy to kar wymierzanych za naruszenia polegające na:

  • nieuiszczeniu opłaty drogowej,
     
  • niezjechaniu z drogi płatnej w przypadku uszkodzenia urządzenia viaBOX,
     
  • nieprawidłowym ustawieniu urządzenia viaBOX.
Urządzenie viaBOX informuje użytkownika, czy posiada on wystarczające środki na koncie do poruszania się po sieci dróg płatnych poprzez odpowiednią liczbę sygnałów dźwiękowych w momencie, gdy pojazd przejeżdża pod bramownicą. Pojedynczy sygnał oznacza, że użytkownik ma wystarczające środki na koncie, dwa sygnały - że użytkownik ma środki na koncie, ale są bliskie wyczerpania, zaś cztery wskazują brak środków na koncie lub wadliwe działanie urządzenia.

www.AutowFirmie.pl - Opłaty za firmowe samochody:

 Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz,
wejdź do serwisu
www.PoradyPodatkowe.pl » 
Więcej w zasobach płatnych

Serwis Głównego Księgowego

Gazeta Podatkowa

Terminarz

grudzień 2018
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1
2
3
4
6
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
21
22
23
24
25
26
29
30
31
ASYSTENT GOFIN - Darmowa aplikacja dla Księgowych
sklep.gofin.pl - RABATY, NAGRODY, PROMOCJE
NEWSLETTERY
Bezpłatny egzemplarz
PODATEK DOCHODOWY - przychody, koszty, środki trwałe, amortyzacja, leasing
PODATEK VAT - zasady rozliczania i weryfikacji
Sklep internetowy - sklep.gofin.pl
gofin
sgk
czasopisma
forum
sklep
gazeta podatkowa
 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • zapewnienia prawidłowego działania serwisów (utrzymania sesji),

  • analizy statystyk ruchu i reklam w serwisach,

  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia personalizowanych reklam.

Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o.

Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam jest partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. (SDO). Odbiorcą informacji z plików cookies są Netsprint S.A., Google LLC oraz spółki zlecające SDO realizację kampanii reklamowej, a także podmioty badające i zliczające tę kampanię. Dane te mogą ponadto zostać udostępnione na rzecz partnerów handlowych SDO.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora w serwisie internetowym.

  • Dobrowolna zgoda

    Aby móc wyświetlać spersonalizowane reklamy dopasowane do Pani/Pana zainteresowań, partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. musi mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne (nie ma obowiązku jej udzielenia).

Zgoda

W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w związku z możliwością wyświetlenia reklam dopasowanych do Pani/Pana zainteresowań poprzez kliknięcie w przycisk „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody.